Till toppen

Doftmöten

Få fram budskapet

Att fånga upp publikens uppmärksamhet vid ett möte eller en föreläsning är betydligt svårare än man tror.

Hjärnan tar emot 11 miljoner bitar intryck varje sekund och endast 40 av dem är medvetna. Därför gäller det alltid att rätt budskap ska träda fram.Doftmarknadsföring/ideer.jpg

Vi är säkra på att ni känner igen er på en lång företagskonferens där flera deltagare har somnat till någon gång eller inte lyssnat uppmärksamt, där vissa även har börjat använda sin smartphone för att det var mer intressant.

Överträffa förväntningarna

Tyvärr är inte alla lika duktiga som Steve Jobs på att hålla presentationer.

För att skapa intresse och karisma kring en produkt eller en tjänst behöver man överträffa kundens förväntningar. Genom att sprida anpassande dofter i utrymmen kan publiken förberedas för en succé. Med hjälp av anpassade dofter förstärks upplevelsen av en ny produkt vid lanseringen. Hjälp dina kunder uppleva resultatet av produkten eller tjänsten tydligare med hjälp av anpassade dofter.

Att doftsätta möten kan vara fördelaktigt då dofter har många olika effekter på människan. Men det gäller att man vet vad man gör. Med rätt doft kan miljön upplevas mer trygg, avslappnande eller stimulerande.

 Vilka möten kan doftsättas

Alla möten där du vill åstadkomma en speciell känsla eller förmedla ett tydligt budskap. Nedan finns ett par exempel av vilka möten kan doftsättas och resultaten som kan eftersökas.

Produktlanseringar – Förstärka upplevelsen av produkten med doften.
Föreläsningar – Fånga åhörarnas uppmärksamhet.
Kundmöten – Få kunder att känna trygghet och relatera till er produkt och ert företag.
Arbetsintervjuer – Få intervjuade personer att slappna av.

Styrelsemöten – Stimulera till aktivitet och koncentration.
Morgonmöten – Sprid glädje inför en ny arbetsdag.

Oavsett storlek på företagets möten kan vi hjälpa er att förstärka det budskap som ni vill förmedla.